reklama

Vianoce

Neznášam zimu. Ale milujem pohľad z mojej izby na pouličnú lampu, keď sneží. Nemám rada Vianoce 24.decembra. Mám rada sviatky 6. januára, sviatky nás, pravoslávnych Rusínov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (19)

Som dievča, čo vyrástlo v meste, ďaleko od všetkých ostatných Rusínov, ďaleko od pravoslávnych. Pamätám si klasickú otázku, ktorú dostávam občas aj teraz. Vraj či dostávam darčeky dvakrát. Pre mňa by bolo najlepšie, od čias, čo na Ježiška neverím, aby sme si nedávali nič, aby boli sviatky tým, čím byť majú. Sviatkami pohody s rodinou.

"Ruské sviatky" také vždy boli. Napriek tomu, že sme dostali od starých rodičov (pre niekoho) "len" 200 korún, boli magickejšie, dokonca aj vtedy, keď sme na Ježiška už dávno neverili. Ako dieťa si pamätám atmosféru, že to sú sviatky také, aké majú byť, o tom, o čom majú byť. Umývanie v potoku, prípadne v studni, a klasické jedlá ako mačanka, či juška. Kto neochutnal, prichádza podľa mňa o radosť z jedla.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vraj obžerstvo je hriech. Nech je. Ak by som mala mať iba takéto hriechy. Určite je to menší hriech, ako zabudnúť na to, o čom Vianoce sú. A o darčekoch, o tých je to len pre deti. Aj keď už vieme, že darčeky nenosí Ježiško, či niekto iný, magickosť Vianoc si v sebe môže uchovať každý sám. A tak si tú magickosť uchovajme, lebo je krásna a nenapodobiteľná.

Eva Gorunová

Eva Gorunová

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zložitá,vtipná,citlivá,hĺbavá,úprimná, drzá,škorpiónska... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu